iklan

Sunday 8 May 2011

~kegilaan di pagi hari...

9 may 2011...
hari yang telah membuatkan mak kesayangan aku terkejut kerana anak teruna sulung nya bangun awal pagi, atau lebih tepat lagi 5.34 am...

aku rasa-rasa mungkin aku bngun awal sebab peristiwa yang agak gila-gila dh berlaku awal2 pagi tadi,.

peristiwa ni melibatkan dua orang, iaitu puan A dan cik M(nama sebenar dirahsiakan)

berikut adalah antara dialog2 yang membuatkan aku ketawa terbahak-bahak...

cik M: oii pompuan gila, ni aku nak habaq kat hang, hg jaga sikit anak hang tu noh, sat aku tampaq meleleh...

puan A:oii hg pasaipa pagi-pagi buta dok buat ramai depan rumah orang ni, p balik nuh, malu kat orang aih..

cik M:ni aku nak habaq kt hg, anak hg tu awat teruk sangat, beskal aku dok kayuh buat p keja dia tibai p,                        tinggai handle ja ni ha, ingat aku xtaw ka dia curi,..

puan A: ni hg tu dah la gila, hg dok tuduh anak aku bukan-bukan pulak,, aku cabai mulut hg baru hg taw..

cik M: aku x gila, hg la gila, beranak kalah arnab, harap anak ja ramai, tapi semua cacat otak, sama la mak dia pon...

(time ni aku jenguk kot tingkap sambil gelak guling-guling...)

Puan A:aii, mulut tu jaga sikit no,,punya pasai kat aku la aku nk beranak banyak pon, laki aku bukan laki hg,..
(ayat terpaksa ditukar)

cik M: la ni aku tak kira, aku nak ganti rugi, kalau x...
(cik m terus menarik rambut puan a)
lebih kurang macam ni la babak gaduh tu...


mak aku: oii orang tua, x sedar diri lagi ka, dah tua-tua gaduh pa aih, malu kat budak-budak ja..

cik m: kak toksah dok masuk campuq hai kami nuh,.

mak aku: takdak masa aku nak masuk campuq, ni aku nak habaq, ampa nak gaduh p gaduh tepi jalan nuh, dok gaduh depan rumah, anak aku nk tiduq la bengong...

lepas tu aku terus masuk jamban, dan suasana pon sunyi semula, selayaknya suasana diwaktu subuh

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan