iklan

Wednesday 13 July 2011

~Tip kurangkan stress

Dalam entry kali ni, aku nak bg tips-tips kepada semua mahasiswa, serta Pelajar-Pelajar Tahun 6, Tingkatan 3, Tingkatan 5 dan 6 yang bakal menduduki peperiksaan UPSR, PMR, SPM dan STPM. 


1. Kurangkan Stress dengan aktiviti beriadah...Contoh macam bersukan ke..Apa-apa sukan pon boleh, contoh main bola ke, joging ke, tuju-tuju kasut ke, ataupon sukan cyber(maen game).


2. Makan. Tips ni aku xtau la berkesan ke x, tapi bagi aku, cara ni memang berkesan, bila aku stress, aku makan, tapi x gemuk-gemuk jugak aku ni.(kecewa).


3.Ber facebuk atau berblogging dapat kurangkan tahap stress anda. Cara ni memang diakui berkesan. x caya tanya ja sapa-sapa yang ada facebuk atau blog.


4.Setiap kali aku stress, aku merokok, tapi cara ni x digalakkan sangat sebab merokok membahayakan kesihatan, so tips ke-4 ni memang x boleh pakai.


5.Sembahyang. Bangun malam-malam, buat solat tahajud dan solat hajat, insyaallah akan hilang stress tu. Amin.


6. Baca blog akustressgiler,,confirm hilang stress tu.(ambik hati).












Kontest STRESS (10 Julai – 15 Ogos 2011) anjuran Blog AkuStressGilerdan ditaja oleh blog gnetdaniel , gobblogz2dayblogger dan azrijohan

2 comments:

Master Tora said...

aku stress buat header blog hahahaha

Anonymous said...

ngarot la hang...

usha entry bru...tgok aku mnari...haha
http://akubuddakprogramming.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan