iklan

Sunday 10 April 2011

~Gaduh gaduh

Apa itu gaduh??
Kenapa orang gaduh??
Untuk mempertahankan maruah,
menunjukkan perasan tak puas hati,
menghilangkan bosan,
Stress tengok rmbut Dr r,,
Tekanan tengok Miss Malaysia 2011,,
dan macam2 lg alasan untuk orang gaduh..

Sejak dari kecik, aku sering terlibat dalam pergaduhan,,
ingat lg time aku umo 6 taun, aku gaduh ngn jiran aku guna pedang samurai,
habis putus tangan, putus kaki,
dan time tu lah aku dapat parut kat dahi aku ni..
(agak2 r nk tipu, parut tu bkn hg jatuh beskal ka,...)

nama laki ja, mesti pernah gaduh,jgn tipula kalau x pernah gadoh
time kecik-kecik dulu,
tengah main pasir, pastu gado, rebut mainan...
biasala budak-budak, pg gado,ptg elok balik..
bagi budak-budak, persahabatan lebih penting dari ego.,
(dari mana aku dengar ayat tu tah la, x ingat)


Masuk ja sekolah menengah, orang selalu gado pasal makwe..
nilah pergaduhan paling aku Fuhk skali, gado pasal pompuan
pantang awek yg dia minat kena kacau, dah mula nak bergadoh..
padahal makwe tu xnak kat dia pon...
kuang2...........

Dah masuk U, fikiran pon dah agak matang,
tp pergadohan tetap ada,
punca dia sama macam kt sekolah menengah,
gadoh pasal pompuan...

tah la,aku pon x paham,
dh pompuan tu xnak, cari la lain, apa susah...
lg senang, xyah dok pikir pasal pompuan nih, pikir stdy dlu,
stdy x abeh nak bercinta konon.......
mak aku cakap, cinta macam korek taik idung, korek punya korek, last2 tak taw apa nak buat ngn taik idung tuh..so bila dah tau apa nak buat ngn taik idung tu, baru korek idung...
x paham? aku pon x paham....
(oii, padia nih cita pasal cinta lak...)

adesh, lari tajuk,,haha....
gado ni, bagi aku, memang tak best,
bukan boleh selesai masalah pon gado  ni, dapat sakit ada la,..
kalau la gado rasa geli-geli, hari2 aku gado..hahaha.....
baik aku makan mak aku punya gado-gado lg sedap, perut pon kenyang...
ni nama dia gado-gado

5 comments:

Mr iz said...

he he he... biasa gak gaduh ni zaman budak budak.. tp time sekolah jarang aku gaduh pasal pompuan ni...he he he... dan tak pernah terbabit pun nak gaduh pasal pompuan... lantak la...he he he... tp yg gado gado tu gak yg best ... he he he he.... bila dah tua ni nak gaduh pun takut wooo... he he he....

PinqyFatin said...

haisshhh rindu plak na bergado..
hikhik~

~min~ said...

kepada kawan-kawan,,,jauhi lah pergaduhan,eratkan lah persaudaraan..haha

dayanakhairunnisa said...

cinta mcm korek idung ? HAHA ! style giloss ayat hang ! ;D

~min~ said...

haha,,,true story,,ini cerita benar bukaan rekaan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan