iklan

Tuesday 5 April 2011

~Math dan kebencian...

2a+3b=8ab,,,wat the fak????

ingt lg time upsr dulu,,benda yang paling susah dengan mathematik ni adalah pecahan,,....
oleh kerana kepandaian aku,,aku berjaya mendapat A dalam mathematik time aku UPSR dulu.....


Setelah melangkah ke alam sekolah kemenengahan,,aku mendapati bahawa nombor dan huruf dapat dicampur,ditolak,didarab, dan dibahagi??????

What???? Mulai dari saat itulah kebencian aku kat subjek feveret aku ni kian bertambah,...macam berkapel jugak,,mula-mula sayang,,lama-lama dah jemu,,perasaan sayang bertukar menjadi benci..itulah apa yang berlaku dalam hubungan aku dengan cik math ni...

walaupun aku luangkan masa hari-hari study math ni sampai kebas kaki-kaki aku,,xdapat jugak nak menanam kan perasaan sayang kat math ni,,huh,,....malangnya nasib...

aku: cikgu, selama 6 taun saya belajar kat sekolah rendah dulu, x pernah tau pulak yang nombor ngn huruf     boleh ditambah tolak

cikgu: ha, bukan takat tambah tolak ja,,darab bahagi pon boleh,,

aku: apa guna segala equation,matrix,limit,differentiation ni dalam kehidupan harian kita,

cikgu: ntah,,belajar suda....

aku:!@#$%

3 comments:

trisy said...

saya suka math. <3















i think

ctpayong said...

perasan tak...?

apa-apa pun kita mulakan dengan matematik...senang cerita kira-kira la..ye tak..?

cakap la ye!

cakap la

kakct dah buat hal lagi main paksa-paksa.

~min~ said...

ok ok, ya ya,,,

>.<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan