iklan

Thursday 14 April 2011

~kebiadapan yang keterlampauan

hari ni aku sampai ke Penang, tanah kelahiran tercinta aku buat kali pertama sepanjang bulan april dan mac ni,....turun-turun feri, aku menarik udara dengan penuh nikmat, terasa kelegaan seperti kencing lepas bangun tidur...fuh,,tiba-tiba,,terbau durian,,...wah,,,terus naik nafsu aku nk beli duriaan,,tapi apakan daya,,poket aku kosong.........
ni du-ri-an
alamak, lari tajuk....
ok, aku nak cerita pasal kebiadapan....
first aku jejak kaki kat Penang ni, aku perasan yang Penang semakin crowded dengan pendatang asing, tak kira la yang indon, yang bangla, yang sian, yang pakistan, yang indon, yang filipine, yang indon..........................
aku letak banyak indon sebab nak gambarkan kebanyak nya orang indon kat Penang ni...........

kisah ni terjadi dalam bas rapid Penang, pengangkutan awan top Penang.,....
Biasala dalam bas ni mesti crowded, so aku terpaksa la mengorbankan kemachoan aku berdiri untuk memberi orang tua-tua duduk.......

yang bengang nya, ada dua orang mamat indon ni, selamba ja duduk, tanpa menghiraukan apek-apek dan maknya-maknya berdiri sebelah dengan muka dua kupang mintak tempat duduk...mamat ni buat derk ja...........


]aku dengan gentlenya sound lah diorang, kasi la tempat duduk tu....
yang bengan nya, selamba ja dia jawab:"Aku datang dulu ya....".........

aduh,, kalau ikutkan hati,mau ja aku kasi penampo, biar luruh gigi dia tuh,,,tapi,untuk mengkaver kemachoan aku, aku buat tak taw ja...................

nsb baik la ada makcik atau kakak sorang ni baik hati skit, bg la apek tuh duduk....
gud job makcik, oleh kerana makcik baik, saya rela jadi menantu makcik...>.<

1 comment:

dayanakhairunnisa said...

orang penang mmg mcm tuh . lagik lagik org asing . ape ke biadap sangat lah mamat dua ekor tuh . HUHU . ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan